marți

Dragostea vazuta de Socrate

Intr-o zi, Platon l-a intrebat pe Socrate ce este dragostea.
Socrate i-a raspuns: Du-te pe campul din apropiere si adu-mi cel mai
frumos spic de grau pe care il vei gasi, dar tine cont ca nu ai voie sa
faci decat o singura incercare. Platon l-a ascultat fara sa cracneasca,
si s-a intors dupa o vreme fara a aduce nimic cu el.
Socrate l-a intrebat ce se intamplase, iar Platon l-a lamurit: Atunci
cand am intrat in lanuri am zarit un spic inalt si frumos, dar m-am
gandit ca poate voi gasi un altul si mai maiestos, asa ca am mers mai
departe. Am cautat in zadar dupa aceea, caci nu am aflat nici un alt
spic asemeni celui dintai, asa ca nu ti-am mai adus vreunul.

Socrate i-a spus: Aceasta este dragostea.

Intr-o alta zi, Platon l-a intrebat pe Socrate ce este casatoria.
Socrate i-a zis:Mergi pana la padure si taie-mi cel mai mandru si mai
chipes brad, dar adu-ti aminte ca nu ai voie sa faci decat un singur
drum pentru asta.Platon a facut intocmai si a revenit dupa un timp cu un
brad nu tocmai inalt si nu foarte frumos, dar indeajuns de aratos.

Socrate l-a intrebat de ce a ales tocmai acel pom, iar Platon i-a
raspuns:
Am vazut niste brazi foarte falnici in drumul meu prin padure, dar mi-am
amintit ce s-a intamplat ultima data, cu spicul de grau, asa ca l-am
ales pe acesta. Mi-a fost teama ca daca nu il iau cu mine ma voi
intoarce din nou cu mainile goale, desi nu a fost chiar cel mai frumos
brad pe care l-am zarit.

Socrate i-a spus: Aceasta este casatoria.

Cu o alta ocazie, Platon l-a intrebat pe Socrate ce este fericirea.

De aceasta data, Socrate l-a indrumat: Du-te pe malul raului si culege
cea mai frumoasa floare pe care o vei gasi, dar tine seama ca nu poti sa
alegi decat o singura data. Platon a facut asa cum i s-a cerut si, la
intoarcere, a povestit: Am vazut aceasta floare langa rau, am cules-o si
m-am gandit ca este cea mai frumoasa dintre suratele ei. Desi am zarit
si alte flori minunate, continui sa cred ca aceasta este fara egal.
Socrate i-a zis: Aceasta este fericirea.

Cu un alt prilej, Platon si-a intrebat invatatorul ce este viata.

Socrate i-a cerut sa faca un nou drum in padure si sa aduca de acolo cea
mai frumoasa floare care ii va iesi in cale. Platon a plecat de indata,
gata sa isi duca la indeplinire sarcina.
Au trecut trei zile, dar el nu si-a mai facut aparitia.
Socrate a mers si el in padure, sa isi caute ucenicul. In cele din urma,
l-a descoperit in mijlocul unei poiene. Socrate l-a intrebat daca a
descoperit preafrumoasa floare, iar Platon i-a aratat-o, rasarind din
pamant chiar langa el. Invatatorul l-a intrebat de ce nu adusese floarea
la casa sa, iar Platon i-a spus: Daca faceam asta, s-ar fi vestejit
curand. Chiar daca nu o rup, ea va muri, mai devreme sau mai tarziu. Asa
ca am stat in preajma ei atunci cand a inflorit, iar atunci cand se va
ofili voi cauta o alta, la fel de frumoasa. De fapt, acesta este a doua
floare pe care am descoperit-o.

Socrate i-a spus: Ei bine, se pare ca stii deja adevarul despre viata.
Concluzii:
-dragostea nu inseamna perfectiune
- casatoria nu trebuie sa fie o alegere perfecta, ci sa devina una
- fericirea este o stare de spirit autocastigata de alegerea facuta
- viata este bucuria de a fi impreuna

Niciun comentariu:

LOVE SONGS !

Exceptional !! Practic gasiti orice mare solist si cam orice melodie va doriti !
CLICK , pe numele dorit : va dura un minut , dar merita !
Vreti si mai multi?
Sa-i asteptam sa se nasca...

La fiecare solist sunt cca 60 de melodii !

1) Elvis Presley
2) Roy Orbison 3) Beatles 4) Abba 5) Bee Gees 6) Michael Jackson 7) John Lennon 8) Celine Dion 9) Frank Sinatra 10) Creedence Clearwater Revival 11) Julio Iglesias 12) Queen 13) Neil Diamond 14) Paul Mccartney 15) Rolling Stones 16) Pink Floyd 17) Bruce Springsteen 18) Elton John 19) U2 20) George Harrison 21) Cliff Richard 22) Tina Turner 23) Bob Marley 24) Andrea Bocelli 25) Dire Straits 26) Barbra Streisand 27) Eagles 28) Madonna 29) Simon & Garfunkel 30) Ac/Dc 31) Bob Dylan 32) Dean Martin 33) Andr? Hazes 34) Tom Jones 35) Eric Clapton 36) John Denver 37) Eros Ramazzotti 38) Deep Purple 39) Led Zeppelin 40) Rod Stewart 41) Status Quo 42) Louis Armstrong 43) Fleetwood Mac 44) Bryan Adams 45) Jimi Hendrix 46) Barry White 47) Nat King Cole 48) Santana 49) Michael Buble 50) Gipsy Kings 51) David Bowie 52) Adriano Celentano 53) Robbie Williams 54) Charles Aznavour 55) Metallica 56) Doors 57) Shakira 58) Beach Boys 59) Cat Stevens 60) Bon Jovi 61) Ub40 62) Joe Cocker 63) Whitney Houston 64) Phil Collins 65) Enrique Iglesias 66) Ricky Martin 67) Ray Charles 68) K3 69) Zz Top 70) Van Morrison 71) Ringo Starr 72) Stevie Wonder 73) Gloria Estefan 74) Supertramp 75) Jethro Tull 76) Black Sabbath 77) Marco Borsato 78) Guns N? Roses 79) Neil Young 80) Chuck Berry 81) Billy Joel 82) Sting 83) Kinks 84) R.e.m. 85) Laura Pausini 86) Genesis 87) Who 88) Monkees 89) Animals 90) Simple Minds 91) Prince 92) Aretha Franklin 93) B.b. King 94) Iron Maiden 95) Pearl Jam 96) Christina Aguilera 97) Alice Cooper 98) Depeche Mode 99) Nirvana

SMILE

SMILE